Enkelt og oversiktlig
I en hektisk hverdag er det ikke alltid lett å finne tid til å gjøre de «kjedelige tingene». Du vet, ting som å ringe rundt og prute på eiendomsmeglere, innhente tilbud på forsikringer eller sjekke hvor du kan få billigst boligalarm.
Nettopp derfor ble Tjenestetorget til. For å gjøre denne prosessen enklere, mer oversiktlig og lettvint, ved å la deg sammenligne tilbud fra flere leverandører samtidig.
Du fyller kun ut et skjema og får tilbud fra flere relevante leverandører samtidig.
Slik får du et godt sammenligningsgrunnlag for pris og vilkår, og kan ta et opplyst og godt valg! Uansett hva du trenger. Enten det gjelder forsikring, eiendomsmegler eller boligalarm.
Det er lett å velge når alle gir pris ut fra like forutsetninger.
Heidi, Morten og Line har forskjellige bakgrunner, men til felles hadde de ønsket om å ta et smart valg - og gjerne spare penger i samme slengen. Det gjorde de, og her kan du finne ut hvordan det gikk.
Heidi sparte 10.000 kroner på forsikringene
Som mange andre, syntes også Heidi det var et tiltak å sette i gang med å sjekke forsikringene. I tillegg trodde hun at det var lite å spare på å gjøre det, men der tok hun feil.
Norsk Familieøkonomi utførte en test som viste at de samme forsikringene hadde opptil 12.000 kroner i prisforskjell mellom de ulike forsikringsselskapene. De anbefaler i tillegg at du sjekker forsikringene dine årlig.
For Heidi startet det hele med en overpriset bilforsikring.
Her så hun fort at det var en del penger å spare. Deretter sjekket hun også resten av forsikringene: husforsikring, dyreforsikring og innboforsikring med ekstra mobilforsikring.
— Det viktigste for meg var å spare penger, men også å få samme gode dekning. Jeg fikk faktisk bedre dekning med lavere pris i det nye tilbudet.
Tidligere betalte hun rundt 35.000 kroner i året. Etter å ha sjekket alle forsikringene sine, og byttet selskap, betaler hun nå rundt 25.000 kroner.
Altså sparte hun hele 10.000 kroner i året, i tillegg til å få bedre dekning enn før!
Les mer: Heidi sparte 10.000,- på å sjekke sine forsikringer

Hvor mye kan du spare? Fyll ut et enkelt skjema, og få tilbud fra flere forsikringsselskap samtidig. Det er uforpliktende og gratis å sjekke!
Morten sparte tid med megler
En bolig er som oftest den største økonomiske investeringen man gjør i løpet av livet. Derfor er det også viktig med en god eiendomsmegler når du skal selge boligen. Slik at du får mest mulig igjen for investeringen din.
Tid er penger, sies det også, og for Morten var nemlig tid den avgjørende faktoren. Morten hadde tidligere solgt to leiligheter, og kjente godt til salgsprosessen.
Likevel valgte han å gå for en eiendomsmegler på det tredje boligsalget. Selv om leiligheten lå på Bjerke i Oslo, et veldig lettsolgt område.
Han var i en fase hvor han hadde for mye å gjøre, og det var rett og slett for mye å sette seg inn i.
— Jeg tenkte litt på å selge selv, men det slo jeg raskt fra meg. På grunn av at jeg var i en skolesituasjon på det tidspunktet. Da hadde jeg ikke kapasitet til å sette meg inn i alt det.

Skaffet seg oversikt
Etter å ha fylt ut skjemaet, ringte meglerne til Morten. Han avtalte deretter besøk med fem eiendomsmeglere, og nølte ikke med å teste dem.
Ved å spørre om råd til hva som ville øke boligverdien, fikk han et bedre inntrykk av hver og en, og hvor engasjerte de faktisk var.
Rådene var som oftest enkle grep som å male kjøkkenet og andre småting. Her gjelder det å finne de grepene som verken koster eller er tidkrevende, men som kan gi stor avkastning.
Før Morten begynte å luke bort meglere, undersøkte han på egenhånd. Ved å sjekke omtaler og tidligere solgte boliger, fikk han et innblikk i andres opplevelser og erfaringer.
Til slutt satt han igjen med to aktuelle. Da gikk det på personlighet. Boligsalget endte bra, han fikk til og med litt mer enn prisantydning.
Les mer: Derfor valgte Morten eiendomsmegler for tredje gang
Line fikk hjelp til å velge alarm
Line ønsket seg en sikrere og enklere hverdag, men synes det var overveldende å finne frem på markedet. I utgangspunktet skulle hun kun ha brannalarm, men det ballet på seg.
Hun hadde også to hunder og var midt i oppussing av huset. Hun var usikker om dette lot seg kombinere med en boligalarm.
Dette løste seg uten problemer med en funksjon som tillater bevegelser under en viss mengde kilo. I tillegg hadde alarmen oppussingsmodus slik at alarmen ikke ble utløst mens de jobbet.
— Hverdagen har blitt mye enklere. I tillegg kan sønnen vår komme seg inn med kun en kode når han begynner på skolen.
Med flere gode løsninger og god rådgivning, endte Line til slutt opp med en boligalarm med brannvarslere og skallsikring, kombinert med en kodelås.
På den måten har hun nå full kontroll over hvem som kommer og går til enhver tid. Samtidig som at familien er sikret.

Les mer: Slik fant Line riktig boligalarm for familien
Kan overraske deg
Det kan være mye penger å spare på forsikringer. Ut ifra egne undersøkelser ser vi ofte at 9 av 10 sparer på sine forsikringer, og det anbefales å sjekke dem én gang i året.
Da er du sikker på at du holder prisene nede, samtidig som du får sjekket om du har en konkurransedyktig dekning på tvers av forsikringsselskaper.
Ida Haus sparte 600 kr i måneden på sine forsikringer, etter å ha trodd det var lite å spare på forsikringer.
— Terskelen for å bytte var høy og jeg gledet meg ikke til alle telefonene fra forsikringsselskapene etter at jeg hadde sjekket priser og tilbud hos dem. Jeg tenkte at jeg ikke kom til å spare mer enn kanskje en hundrelapp hver måned om jeg gjorde det.
Ida hadde både bilforsikringer, innboforsikring, helseforsikring og reiseforsikring som familiemedlemmene hadde kjøpt hver for seg.
Alt dette utgjorde rundt 1500 kroner i måneden. Ved å samle disse forsikringene fikk hun to gode tilbud. Det ene på 786 i måneden, men litt dårligere dekning, og et på 816 med bedre fordeler. Hun gikk for sistnevnte.
I året sparte Ida hele 7200 kroner, som hun nå bruker til viktigere ting.

I likhet med Ida sjekket også Tor sine forsikringer, noe han gjorde rett i. På kun få minutter sparte han 15.500 kroner på sine forsikringer.
Det er mange som kan spare mye på forsikringene som ikke vet det. Vi anbefaler derfor at du prøver det samme som Tor og Ida. Da har du muligheter til å spare mye penger.
Tjenesten er gratis og uforpliktende. Så det verste som kan skje, er at du har brukt et par minutter på å forsikre deg om at du har de beste forsikringene til en god pris.
Kontakt med fagpersoner
Varmepumpe er en god investering når det kommer til oppvarming, men det er ikke nødvendigvis altfor lett å vite hvilken man skal velge.
Og når man først har kommet frem til hvilken type varmepumpe man vil ha, er det likevel mange ulike modeller der ute med ulike spesifikasjoner. Det kan bli mye å sette seg inn i.
Heldigvis er det lett å fylle ut et skjema på Tjenestetorget for å komme i kontakt med flere fagfolk som kan varmepumper, og i tillegg kunne sammenligne prisene. Slik som denne brukeren har gjort:
Deilig å bli oppsøkt av gode tilbud på varmepumper, i stedet for selv å måtte aktivt søke etter dem. Supert!
Brennåsen
I tillegg til å spare penger, er det også mulig å spare en del tid på å slippe å måtte ringe rundt og innhente tilbud på egenhånd.
Veldig effektiv tjeneste! Veldig fornøyd med at jeg selv slapp å ringe rundt og hente inn tilbud på varmepumper. Anbefales å benytte seg av denne tjenesten. Dette skal gjentas av meg i alle fall.
Oslo
Skreddersydde tilbud
At man får skreddersydde tilbud er enda viktigere med noen tjenester enn andre. Det er rett og slett ikke alt man bare kan plukke med seg fra butikken.
Et godt eksempel på det er solskjerming. Med rekordsomrene vi har hatt nå er det en ypperlig måte å få mer kontroll på inneklimaet, men det er flere faktorer å ta hensyn til. Eksempelvis mål på vinduene, og om man ønsker innvendig eller utvendig.
En som brukte som brukte vår sammenligningstjeneste for solskjerming, hadde dette å si om det:
Glimrende måte å få kontakt med spesialistene på solskjerming, da stort sett alle produktene må lages etter mål. Noe byggevarekjedene ikke har anledning til å gjøre.
Trondheim
At man har mange valgmuligheter i skjemaet kan derfor gi deg et så presist tilbud som mulig.
Dette gjelder ikke bare solskjerming, men også tjenester som for eksempel bytte av garasjeport, bytte av vindu eller radonmåling og tiltak.
Brukeromtaler av Tjenestetorget
Av alle 600.000 som har benyttet seg av TjenesteTorget er det flere som har valgt å dele sine erfaringer. Vi ser at en gjenganger som blir nevnt er at brukerne sparer både tid og penger ved å bruke vårt tjeneste.
Er du usikker på hvordan tjenesten fungerer om det er noe for deg? Her kan du se hvordan flere av våre brukerne opplevde tjenesten, gjennom ulike kategorier.
Helt gratis å motta tilbud
Det er mange tjenester og produkter som man kan spare mye penger på, ved å innhente tilbud fra flere leveranører. Ikke alle er klar over dette, noe som ofte fører til at man betaler mer enn man må.
Tjenestetorget er en flott plass hvor man kan innhente gratis tilbud fra de aktuelle tilbydere som man måtte ønske.
Sørreisa
Ved å bruke en sammenligningstjeneste, mottokk Alf tilbud fra flere leverandører helt gratis og uforpliktende. Han slapp å bruke mye tid på innhente tilbud fra de som han selv ønsket å motta tilbud fra.
Fikk hjelp til å finne riktige produkter
Det er flere produkter som kan være vanskelig å sette seg inn. Da er det greit å få hjelp fra fagfolk som kan gi deg råd med tanke på ulike løsninger som passer ditt behov.
Boligalarm og Varmepumpe er nok to av de vanskeligste. Det er jo en investering i boligen, så de fleste vil at det skal bli riktig første gang.
Vi trengte å installere alarm raskt, og vi fikk svar fra 3 leverandører dagen etter forespørselen på Tjenestetorget. Som forbruker er dette gull – tidsbesparende, informativt, utrolig enkelt og trygt.
Oslo
Marianne fikk hjelpt til å komme i kontakt med flere alarmselskap. Videre hjalp de henne med å finne den rette alarmen for hennes behov.
Sparte tid og fikk god hjelp
Trenger man et tjeneste eller et produkt som koster litt, lønner det seg å innhente tilbud fra flere. Å kontakte hver og en tilbyder er ofte en tidskrevende jobb, som tar lang tid.
Ved å benytte seg av TjenesteTorget sitt skjema slipper du å bruke tid på dette. Samtidig så vet selskapene at de konkurrer om deg som kunde, og er kanskje derfor villig til å strekke seg enda lenger.
Tjenestetorget var enkelt og raskt for å finne frem til tilbydere av boligalarm og få formidlet behovet. Det er tydelig at de måler tilbydernes responstid fordi alle svarte meget raskt.
Oslo
Kjell brukte derfor Tjenestetorget sin tjeneste. Og som du kan se, slapp han å bruke mye tid på å kontakte hver og en. I tillegg ble han veldig fornøyd med den korte responstiden fra tilbyrderne.
Veldig fornøyd med tjenesten. Benyttet meg av Tjenestetorget da jeg trengte megler for salg av bolig. Noen minutter senere var skjemaet fylt ut, og samme dag fikk jeg kontakt med 5 meglere. Super tjeneste!
Borre
Morten hadde samme opplevelse som Kjell. Han fikk raskt tilbakemelding fra de fem forskjellige meglerne som han valgte og var fornøyd med å kunne starte prosessen med en gang.
Sparte mye penger på tjenesten
Med mange tilbydere på markedet vil prisene naturligvis variere. Det er derfor lurt å innhente tilbud fra flere, slik at du kan sammenligne og få den beste prisen.
Ved å benytte deg av en anbudstjeneste vet leverandørene at de konkurrer om de samme kundene. Og er derfor ofte villig til å strekke seg enda lenger på pris.
Tjenestetorget er meget brukervennlig, og man kan lettvint og greit spare mye penger ved å sammenligne ulike tilbud ved for eksempel flytting. Anbefales!
Skedsmokorset
Wiola innhentet tilbud fra flere flyttebyråer med ett enkelt skjema. På denne måten sparte hun mye tid og penger. Samtidig som hun fikk tilbud fra flere dyktige flyttebyråer.
Enkel og bra side. Sparte 5.500 kr på forsikringene i året etter å ha brukt Tjenestetorget på anbud til forsikringer. Meget fornøyd!
Eidsvoll
Forsikring er noe som de fleste kan spare mye på. Undersøkelser viser faktisk at 9 av 10 kan få billigere forsikringer. Tonny prøvde seg på dette og sparte en betydelig sum i året.
"Kom deg ut av sofaen og sett deg ved pc-en. Du kan som meg spare masse penger. Jeg sparte 9000 kroner på forsikring av tre biler! Lettvint og greit."
Jevnaker
Når det gjelder bilforsikring er forskjellen på både dekningen og pris stor. Her er det derfor viktig å gjøre grundig med undersøkelse.
Finn ut hvilken dekning du trenger. Enten det er ansvar, delkasko eller kasko. Deretter kan du bruke en anbudstjeneste for å innhente tilbud.
Da vet forsikringsselskapene at de konkurrer om deg som kunde, og er kanskje villig til å strekke seg enda lenger, på både pris og vilkår.
Sammenlign deretter tilbudene, og sørg for at du får de beste vilkårene til lavest pris.
Hvem vet, kanskje du også kan spare like mye som knut?
Få flere tilbud uforpliktende og gratis
-
Beskriv ditt behovVed hjelp av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter
-
Få tilbud fra flere selskaperJo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet
-
Velg det beste tilbudetVelg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest mulig pris