Sammenlign forsikringer fra flere selskaper
Motta tilbud fra opptil 3 forsikringsselskap, og finn den beste forsikringsavtalen for deg.
Rema Forsikring
Er en dagligvarekjede i Reitangruppen. Det var Odd Reitan som i 1979 sammen med faren Ole Reitan etablerte den første REMA 1000-butikken. Veksten lot ikke vente på seg, og i dag er de med sine over 600 butikker en av bransjens største.
REMA 1000 er for de aller fleste forbundet med dagligvarer. Det kanskje ikke så mange vet, er at de også en stund hadde sin egen forsikringstjeneste.
REMA forsikring
REMA valgte seg Storebrand som samarbeidspartner og markedsførte forsikringene sine på samme måte som dagligvarene: Det enkle er ofte det beste. Å ha forsikring hos REMA skulle med andre ord være enkelt og billig. Akkurat slik det er å handle i butikkene deres.
Forsikrings-eventyret ble imidlertid svært kortvarig. I 2018, bare to år etter etableringen, avviklet nemlig REMA forsikringstjenestene sine. Grunnen de oppga til det, var at de ønsket å “rendyrke butikkonseptet REMA 1000”.
Fra REMA til Storebrand
For kundene deres hadde ikke overgangen så altfor store praktiske konsekvenser. Ettersom REMA forsikring ikke var et selvstendig forsikringsselskap og samarbeidet med Storebrand, ble kundene forholdsvis smertefritt overført dit.
De som benyttet seg av Kjør smart-appen og Dingsen-pluggen til bilen, var nok de som merket avviklingen mest. Disse tjenestene var nemlig ikke noe Storebrand tilbød og gikk følgelig ut. Appen fungerte en tid etter avviklingen, mens Dingsen måtte leveres til den lokale miljøstasjonen.
Erfaringer med REMA forsikring
Det har etter hvert dukket opp flere tjenester som lar forbrukere dele sine erfaringer med hverandre. Nettstedet Bytt.no er et eksempel på det. Hos dem kan vi se at REMA forsikring havner midt på treet med en score på 3,2 av 5.
Enkelte kunder er svært fornøyd med alt fra pris til kundeservice. Mens andre har opplevd at Kjør smart-appen og Dingsen-pluggen ikke fungerer som den skal.
Tjenester som Bytt.no kan være et nyttige verktøy når man skal danne seg oversikt over forsikringsmarkedet. Det er imidlertid visse ting man bør ha i bakhodet når man benytter seg av dem.
Som vi har sett er omtalene svært sprikende. Enten er det bare ros, eller så er det fullstendig slakt. Det er sjelden man finner noe midt imellom. Grunnen til det er antakelig enkel: Det må enten veldig god eller dårlig erfaring til før man tar seg bryet med å skrive en omtale. Alle de nyanserte meningene ser man lite til.
Av den grunn anbefaler vi på generell basis å ikke utelukkende basere valget sitt på slike omtaler. Søk også etter oversikter og omtaler utført av profesjonelle og mer uhildede aktører.
Kunderservice og kontakt
Som vi har sett ble REMA forsikrings kundemasse overført til Storebrand etter avviklingen. Er du en tidligere kunde av REMA forsikring og har spørsmål om forsikringen din, må du derfor kontakte Storebrand.
Adressen til hovedkontoret deres er: Professor Kohts vei 9, Lysaker. Ønsker du å nå dem per telefon kan du ringe til 91 50 88 80. Kundersenterets åpningstider er fra 08:00 til 16:00 alle hverdager.
Skriftlige henvendelser kan enten leveres via Mine Sider eller via sikker e-post. Se nettsidene deres for mer informasjon om de ulike e-postadressene. Storebrand forsikring har også en chat som tillater deg å komme raskt og enkelt i kontakt med kundesenteret.