Group 2 Date icon Flag - Denmark Copy 2 Icon input - Get Location Icon input - Email # Icon input - Phone Icon input - Place Group 6 ICON BLUE Group 24 2 768 - Logo Logo/white Copy 9 Group 14 Faa-tilbud-paa-forsikringer-Tjenestetorget Brukt-av-mer-enn-800000-fornoeyde-brukere-Tjenestetorget Group 14
Helt uforpliktende og kostnadsfritt for deg

Få tilbud på alarmtjeneste fra flere selskaper

  • 1
    Beskriv ditt behov
    Ved hjelp av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter
  • 2
    Få tilbud fra flere selskaper
    Jo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet
  • 3
    Velg det beste tilbudet
    Velg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest mulig pris

Sammenlign priser på alarmtjeneste

Sjekk om du også kan spare penger på ny alarmtjeneste. Fyll ut skjema og motta tilbud, helt gratis og uforpliktende.

  • 1
    Beskriv ditt behov
    Ved hjelp av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter
  • 2
    Få tilbud fra flere selskaper
    Jo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet
  • 3
    Velg det beste tilbudet
    Velg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest mulig pris

FÅ TILBUD FRA STORE OG SERIØSE SELSKAPER

  • 4828
  • 4829
  • 4830

En alarmtjeneste gir deg økt sikkerhet

I Norge selges boligalarmer etter to ulike betalingsmodeller. 

Den ene er abonnementsbasert og den andre er ikke-abonnementsbasert.

Her er det store forskjeller på hva som er inkludert i prisen.

I den abonnementsbaserte får man hjelp til å følge opp alarmanlegget. Alarmselskapet vil da sjekke boligalarmen automatisk og være klare til å rykke ut, dersom det trengs.

Det er denne vi tar for oss videre i artikkelen. 

Trenger du alarmtjenester?

De som har opplevd innbrudd, brann eller store fuktskader har ofte kjøpt seg en alarm i ettertid. Du trenger ikke å lære det på den harde måte.

Derfor burde du absolutt vurdere å skaffe deg en alarmtjeneste i ditt hjem. 

Vi håper denne artikkelen kan være til hjelp for alle som lurer på ting vedrørende boligalarm.

Boligalarm med utrykning

Mange er bekymret for at det kan bli veldig dyrt dersom en vekter må rykke ut til boligen.

Slik er det nødvendigvis ikke. Hos de fleste leverandører er denne alarmtjenesten inkludert i prisen, uansett hva årsaken er. Du trenger altså ikke være redd for uforutsette kostnader.

Selskapene ønsker å levere en god alarmtjeneste, og mange ser på dette som en viktig del av tjenesten.

For at utrykning er mulig må alarmen din være tilknyttet en alarmstasjon.

Hvordan fungerer en alarmstasjon?

En alarmsentral er et fysisk kontor der det sitter vektere og andre ansette fra alarmselskapet ditt. Her vil det alltid være noen på vakt, hele døgnet og hele året. 

Stasjonen er direkte tilknyttet alarmen din.

Alarmstasjonen kan håndtere:

  • Falsk alarm 
  • Teknisk alarm
  • Skarp alarm 

Dersom alarmen går, vil alarmselskapet kontakte deg med en gang. De vil også kunne sende noen til hjemmet ditt umiddelbart.

De fleste alarmstasjoner har også en direkte tilkobling til det lokale brannvesenet og politet.

Alarmstasjonen kan:

  • Overvåke alarmsystemet 24/7
  • Vurdere alarmens alvorlighet
  • Rykke ut ved behov
  • Oppdatere deg på hva som skjer
  • Tilkalle hjelp og varsle nødetater.

Alarmstasjonen er der for å gi deg øyeblikkelig hjelp når du trenger det.

Uansett hva slags situasjon du havner i, vet du at brannstasjonen er der for å «passe på deg». Det er en betryggende følelse å ha!

Hva gjør vekteren?

Når en vekter ankommer, vil personen gjennomføre en trygg og sikker kontroll av boligen.

Hvis du ikke er hjemme, vil vekteren kunne låse seg inn.

Har det skjedd noen skader kan vekteren tilkalle nødvendig hjelp og få ordnet opp raskt. Ved innbrudd eller brann vil alarmstasjonen allerede ha tilkalt nødetatene. 

Beskytt deg med en innbruddsalarm

Gode alarmtjenester vil minske risikoen for innbrudd.

Dersom tyvene ser at boligen er godt beskyttet av en innbruddsalarm, vil det være større risiko for dem å gjøre et innbrudd. Ikke bare får de dårlig tid inne i boligen, men sjansen for å bli tatt er stor.

For mange innbruddstyver vil dette være nok til å velge et annet hus.

En alarmtjeneste kan hindre brann

Brann kan ødelegge store deler av både bolig og eiendelene våre. Den kan også være alvorlig med tanke på personskader.

En alarmtjeneste kan i mange tilfeller redde liv. 

Boligalarm som inneholder tilkoblede røykvarslere, vil raskere kunne gi beskjed. I tillegg vil vekterne kunne tilkalle nødetater, men en gang.

Tiden fra brannen oppdages til igangsetting vil minimeres.

Oppdag fuktskader

Alarmen kan også oppdage fuktskade i boliger.

Det er viktig å reagere raskt på fuktskader, før problemet blir for stort.

Hvis du kjøper en alarmtjeneste som inneholder temperatursensorer, vil sensorene bli plassert der det er størst sannsynlighet for slike skader. Alarmen vil gi varsel dersom det skjer noen endringer der. 

Noen av alarmtjenestene tilbyr også et medfølgende kamera som tar bilder av skadene, og sender dem direkte til vaktstasjonen. Da kan personen som mottar disse, avgjøre hva som må gjøres.

Boligalarm med ekstrautstyr

Enhver standardpakke inneholder hovedenhet, brannvarsel og alarmskilt.

Det finnes også mange andre komponenter du kan ha, i tillegg til den standardiserte boligalarmen. Disse kan gi ekstra trygghet og gjøre huset ditt smartere.

Her er noen løsninger som er tilgjengelig på markedet:

Hvilket alarmselskap skal du velge?

Det kan føles overveldende å velge alarmselskap, pris, pakke og ekstratjenester.

Mange velger enten Sector Alarm eller Verisure. De stikker stadig av med topplasseringen i ulike boligalarm-tester, men det er også mange andre gode leverandører på markedet. 

Se boligalarm test fra 2021 her

Ta gjerne en kjapp titt på nettet og, og les hva kundene deres sier. 

Alarm - En investering

En alarmtjeneste er en investering i trygghet.

Den vil hjelpe deg å ta vare på huset ditt, tingene dine, verdiene dine, barna dine, partneren din og deg selv.

Det koster litt å ha en slik alarm. Du kan likevel spare mye penger og tid på å ha en, hvis uhellet skulle skje. 

Billigere forsikring

Det er godt kjent at boligalarm minsker risiko for innbrudd. De fleste forsikringsselskaper vil derfor kunne gi deg avslag på forsikringen din.

Denne rabatten kan være opptil 60% rabatt.

Ta gjerne kontakt med ditt forsikringsselskap før du velger alarmtjeneste. Da finner du fort ut om kjøpet av alarm vil gjøre at du kan betale mindre på forsikringene dine.

Er alarmsystemet brukervennlig?

Noen bekymrer seg for at det skal være vanskelig å bruke alarmsystemet.

Heldigvis har leverandørene brukt mye tid på brukervennligheten. Utstyret deres skal være lett å bruke.

Uavhengig av dette er hjelpen/vekterne tilgjengelige til å hjelpe deg når som helst.

De ulike selskapene vet hvor viktig god kundeservice er. Derfor er dette noe de prioriterer med sine tjenester.

Pris på boligalarm

Hvor mye koster det med ulike tjenestene?

Det er vanskelig å gi en eksakt pris, det varierer nemlig fra husstand til husstand.

Først og fremst kommer det an på om du bor i leilighet, hus, eller eventuelt et spesielt stort hus med mange flater. Deretter kommer det an på hva slags tjenester og utstyr som skal inngå i din pakke.

Det kan hende du ønsker deg noe annet enn det for eksempel naboen har i sin avtale. Ekstrautstyr er for mange viktig, og da øker prisen noe.

Sammenlign på pris

Det er alltid lurt å sammenligne pris før man tar et valg.

Derfor tilbyr vi en tjeneste som gir deg denne muligheten.

Fyll inn skjemaet og resten vil gå av seg selv.

Du vil motta uforpliktende tilbud på en alarmtjenester som passer deg. Da kan du enkelt sammenligne prisene. 

Vurder
Vurder denne tjenesten ved å klikke på antall stjerner du synes vi fortjener.
Helt uforpliktende og kostnadsfritt for deg