Helt uforpliktende og kostnadsfritt for deg

Gjensidige Bolighandel

Ble lansert med brask og bram tidlig i 2018. Tjenesten fikk mye oppmerksomhet og det var en stund snakk om en aldri så liten revolusjon i meglerbransjen.

Ifølge Gjensidige hadde “boligkjøpere blitt møtt med ansvarsfraskrivelse fra eiendomsmeglere og forsikringsselskaper lenge nok.” Derfor bestemte de seg for å gi seg i kast med eiendomsmegling selv. 

Gjensidiges røtter strekker seg over 200 år tilbake, og det er i all hovedsak forsikring de har beskjeftiget seg med. Det skal vi se at deres satsing i meglerbransjen også bærer preg av. 

Til tross for all oppmerksomheten rundt lanseringen gikk det fort trått for Gjensidige. De slet rett og slett med å oppnå et lønnsomt salgsvolum. Og allerede året etter lanseringen så de seg nødt til å innstille all forretning på ubestemt tid. 

Gjensidige fikk imidlertid flere forespørsler om å tilby produktet sitt til eksterne aktører. Så selv om de ikke skulle gjenoppstå, er sjansene store for at deres tilstandsgaranti er å finne på markedet framover.

Tilstandsgaranti 

Det var kanskje først og fremst tilstandsgarantien som gjorde at de skilte seg fra konkurrentene sine. Tilstandsgarantien var ment som en ekstra sikkerhet for boligkjøperen. Derfor kalte Gjensidige gjerne bolighandeltjenestene sine for “markedest tryggeste form for eiendomsmegling”. 

De sammenlignet dessuten lanseringen av tilstandsgarantien med Volvos innføring av trepunktsseler på midten av 1900-tallet. Disse påstandene fikk langt på vei støtte, og både Forbrukerrådet og Huseiernes landsforbund så på tilstandsgarantien som et velkomment tilskudd.

Men nøyaktig hva er det ved tilstandsgarantien som gjør bolighandelen så mye tryggere? Kort fortalt går tilstandsgarantien ut på at Gjensidige går god for at det som står i tilstandsrapporten er korrekt. Skulle uventede feil eller mangler dukke opp innen fem år etter overtakelsen, tilfaller altså ansvaret for å ordne opp dem.

En fullverdig meglertjeneste

Gjensidige Bolighandel ble utviklet som en fullverdig meglertjeneste og har selvsagt mer enn bare tilstandsgarantien å by på. Som ethvert meglerfirma vil de kunne bistå deg gjennom hele salgsprosessen.

Det vil si at du blir loset gjennom hvert trinn, fra presentasjonen av boligen til det endelige oppgjøret. Også når det gjelder signering av overtakelsesprotokoll og budgivning har de innarbeidede rutiner.

Gjensidige Bolighandel sitt budskjema

Alt forbundet med budgivning skal utføres skriftlig, slik at prosessen er tilgjengelig for ettertiden. Det første budet gis gjennom et budskjema. Da vil du bli bedt om legitimasjon og signatur.

Dette ordner du enklest gjennom BankID. Når budskjemaet er mottatt, kan du høyne budet med en tekstmelding eller e-post.

Hvorfor velge Gjensidige Bolighandel?

Er du opptatt av å gjøre et så trygt kjøp som mulig, bør Gjensidige Bolighandel utvilsomt være en aktuell kandidat. Ikke bare har de en tilstandsgaranti på fem år, men springer ut av en virksomhet med over 200 års historie.

At man har med et såpass etablert selskap å gjøre, handler om mer enn bare en frykt for det nye. Det sier noe reelt om virksomhetens bestandighet.

Kontakt 

Gjensidige Bolighandel er som nevnt innstilt på ubestemt tid. Nettsidene deres er derfor lagt ned, og de påtar seg for øyeblikket ingen nye oppdrag.

Har du kjøpt bolig med tilstandsgaranti og har noe å melde inn, kan du kontakte Gjensidige Forsikring på 91 50 31 00.

Få hjelp fra dyktige meglere som kjenner nabolaget ditt
Motta tilbud fra inntil 5 eiendomsmeglere, og velg rett megler til rett pris.

Få hjelp fra dyktige meglere som kjenner nabolaget ditt

Motta tilbud fra inntil 5 eiendomsmeglere, og velg rett megler til rett pris.