

Kraftriket - din lokale strømleverandør
Kraftriket har ambisjoner om å bli en nasjonal leverandør av strøm, men med en sterk tilhørighet til lokalmiljøet.
ValdresEnergi Strøm og Ringerikskraft Strøm som gikk sammen om å skape Kraftriket. I april 2017 ble de to strømselskapene til Kraftriket AS, med to avdelinger; Kraftriket Ringerike og Hole Kraftriket Valdres og. Midtkraft Strøm fusjonerte med Kraftriket 01.januar.2019 fusjonerte Midtkraft Strøm med Kraftriket.
Det lokale navnet i dette området er nå Kraftriket Modum og Sigdal.
Velger du Kraftriket, blir du tatt godt vare på, lokalt der du bor!
Kraftriket - strømavtaler
Kundene kan velge mellom fem forskjellige avtaler. Strømavtalene er varierte og passer med det både for de som vil ha forutsigbare utgifter, og de som er mer prisbevisst.
Variabel Strøm
Variabel Strøm er en mer forutsigbar avtale enn en spotavtale. Prisen på strømmen varierer i takt med prisen i kraftmarkedet, men prissvingningene er mer moderate.
Kundene betaler den aktuelle strømprisen i tillegg til et påslag som dekker elsertifikater.
Innkjøpspris
Kundene som velger denne avtalen får strømmen til innkjøpspris. Prisen på avtalen følger kraftbørsen NordPool time for time, og kundene betaler for faktisk forbruk time for time i sitt område.
Velger du innkjøpspris som din strømavtale, får du også tilgang til SMARTliv. Dette er kraftrikets App som lar deg få full oversikt over strømforbruk. Appen viser også hvordan du kan spare strøm og dermed penger på en effektiv måte.
Du kan velge å motta fakturaen på SMS, epost, eFaktura eller giro.
Du betaler innkjøpspris for strøm + påslag til blant annet elsertifikater.
Fastpris
Fastpris er en avtale som passer best for kunder som ønsker en forutsigbar strømregning. Velger du fastpris får du samme pris på strømmen gjennom hele avtaleperioden.
Kundene kan velge å binde seg til avtalen i ett eller tre år. Avtalen koster summen som er avtalt + 1.50 kroner dagen, eller 45 kroner pr mnd.
Lavpris
Lavpris er avtalen Kraftriket tilbyr til sine mest prisbevisste kunder, og forutsetter elektronisk faktura.
Kundene følger prisene på kraftbørsen NordPool, og betaler for faktisk strømbruk - time for time. Kundene betaler strømprisen i sitt område (kWh), i tillegg til et lite påslag og en fast sum pr mnd.
De som velger Lavpris får, i likhet med innkjøpspris, tilgang til appen SMARTliv.
Kraftriket Hytte
Dette er en svært gunstig strømavtale for hytteeiere. Avtalen betinger elektronisk fakturering, som faktura på e-post eller efaktura. Påslaget i avtalen er svært lavt, og kundene betaler en fast pris pr mnd på 30 kroner.
Energistyring og solceller
Med appen SMARTliv kan kundene få full oversikt over eget strømforbruk. Kundene mottar tilpassede sparetips, som kan gjøre godt for både miljøet og lommeboken.
Med SMARTliv kan kundene sammenligne forbruk med tidligere måneder, samt sammenligne med andre sitt forbruk.
Med solcellepakken kan du produsere din egen strøm. Du får da et mer miljøvennlig og bærekraftig hjem, og kan selge overskuddsstrømmen tilbake til strømselskapet.
Kraftriket Bonus
Med bonusavtalen Kraftriket Bonus, er kundene med på å bestemme hvem Kraftriket skal støtte med midler. Blir du eller noen du kjenner ny kunde, får idrettslaget ditt 400 kroner fra strømselskapet. For hvert år avtalen videreføres, støtter Kraftriket laget med ytterligere 200 kroner.
I tillegg til dette får kundene hyggelige tilbud på kampanjer og bonusbilletter, samt gratisbilletter fra samarbeidspartnere og lokale støttespillere.
Hvorfor velge Kraftriket
Velger du en strømavtale fra Kraftriket, er du med på å støtte lokalsamfunnet og ditt lokale lag.
Selskapet tilbyr et variert utvalg av avtaler, som gir kundene anledning til å velge avtalen som kler deres forbruk. Både de som jakter lavest mulig pris og de som vil ha en stabil og forutsigbar strømregning, finner en passende avtale.
Ved noen avtaler får du som kunde tilgang til en genial strømapp, som kan hjelpe deg med å få kontroll på eget forbruk og dermed spare penger på strøm.
Velger du Kraftriket, blir du tatt godt vare på, lokalt der du bor!
Krafriket - Kundeservice og kontakt
Har du et spørsmål angående strøm kan du ta kontakt med kundeservice på telefon, 32 14 10 00, eller mail: [email protected]
Kundeservice er åpent alle hverdager fra 08:00 til 16:00
Kontaktinformasjon:
Mail - [email protected]
Telefon - 32 14 10 00
Postadresse:
Postboks 522, 3504 Hønefoss
Besøksadresse:
Spikarmoen 16, 2900 Fagernes
Hvervenmoen 33, 3511 Hønefoss
Øvre Nedmarken 15, 3370 Vikersund