Få tilbud på mobilabonnement fra Ventelo
-
1Beskriv ditt behovVed hjelp av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter
-
2Få tilbud fra flere selskaperJo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet
-
3Velg det beste tilbudetVelg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest mulig pris

Dette tar ikke mer enn 2 minutter av din tid
Motta tilbud fra Ventelo og andre selskaper, helt uforpliktende og gratis.
-
1Beskriv ditt behovVed hjelp av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter
-
2Få tilbud fra flere selskaperJo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet
-
3Velg det beste tilbudetVelg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest mulig pris
Ventelo
Med mange ulike operatører og abonnementer er det vanskelig å velge riktig mobilabonnement. Ventelo har derfor gjort det enkelt! De har flere pakker som du kan velge mellom. På denne måten får du akkurat det du trenger, så du slipper å betale for noe du ikke har brukt for.

Om Ventelo
Den offisielle etableringen av Ventelo AS fant sted i Kristiansand i 2001. Selskapet har imidlertid røtter som strekker seg helt tilbake til 90-tallet og et selskap ved navn Netsource.
En av nøkkelfigurene i Ventelos historie er Thore Berthelsen. Han fungerte som administrerende direktør i selskapet i en rekke år. I 2008 sa han imidlertid takk for seg, tok med seg en del ansatte og etablerte konkurrenten Phonero. Det skjedde naturligvis ikke uten litt halloi.
Spol seks år fram i tid. Ventelo har gjennomgått en rekke endringer på eiersiden, og Berthelsens Phonero har gjort det svært godt. Så godt at de faktisk nå står i en posisjon til å kjøpe opp Ventelo.
Da de to selskapene fusjoneres året etter, sluttes sirkelen som ble påbegynt allerede på 90-tallet. For ikke bare finner Berthelsen, Ventelo og en del ansatte sammen igjen. Også Kristen Sveaas, som var sterkt involvert i Netsource og nå hovedinvestor i Phonero, er med på fullendelsen.
Abonnementer og tjenester
Selskapet var fra begynnelsen av hovedsakelig orientert mot bedriftsmarkedet. Etter at Bredbåndsalliansen, en konstellasjon av seks kraftselskaper, kjøpte opp selskapet i 2009, peilet de seg imidlertid ut en ny retning. Nå var planen å bli en “one stop shop” for telekommunikasjon à la Telenor, bare i litt mindre skala.
Som leverandør av mobiltelefonitjenester til privatmarkedet, befant de seg prismessig i det midtre sjiktet. Til tross for at de markedsførte seg selv som et lavprisselskap, kunne ikke abonnementene deres måle seg med prispresserne. De hadde imidlertid et forholdsvis bredt utvalg av abonnementer. Enten du var storforbruker eller hadde en mer sparsommelig mobilbruk, kunne du forvente å finne et passende abonnement hos dem.
Kundeservice
I 2007 annonserte Ventelo at de hadde signert en avtale med Avaya Norge. Avtalen gikk ut på å installere et nytt callsenter og internt kommunikasjonssystem.
Dette var en del av deres storsatsing på kundeservice, kunne de melde. Investeringene lot til å bære frukter, for knapt to år senere ble de kåret til Norges beste kundeservicebedrift. Utdelingen av prisen fant sted under “Call Center-dagene” i 2009.
Ved reisens ende
Det var som sagt først og fremst i bedriftssegmentet at Ventelo leverte varene. Slik skulle det også fortsette. Da de 8 slo seg sammen med Phonero, fikk de til sammen over én milliard i omsetning. De har siden den gang vært Telenors største utfordrer på mobiltelefoni i bedriftsmarkedet og det offentlige.