OneCall
OneCall ble etablert av Øystein Eriksen og Odd Arild Meling i 2004. Virksomheten var den gangen et selvstendig mobilselskap. I 2008 kjøpte imidlertid Network Norway dem opp. Og da Network Norway noen år senere ble overtatt av Tele2, fikk også OneCall svenske eiere.
Merkevaren overlevde enda et eierskifte, og i dag er OneCall en av Telias to satsinger i Norge.
En folkelig mobilleverandør
OneCall markedsføres som leverandøren for det brede lag. Det naturlige valget for dem som er ute etter et solid mobilabonnement til en god pris. Bare navnene på abonnementene deres “FolkePakka” og “FamiliePakka” gjenspeiler sametingsgruppen deres.
Mye tyder på at den folkelige tilnærmingen har falt i smak hos det norske folk. OneCall er nemlig flere år på rad blitt kåret til mobilselskapet med “Norges mest fornøyde kunder”.
Den folkelige tilnærmingen alene er selvsagt ikke tilstrekkelig. Værtfall ikke med tankte på de gode resultatene hos Norsk Kundebarometer og EPSI-Ratings analyser. Slike topplasseringer må også ses i lys av et bredt utvalg abonnementer. konkurransedyktige priser og en solid kundeservice er også viktig.
Abonnementer og tjenester
OneCall har tilbudt kundene sine en rekke ulike abonnementer og tjenester i løpet av sin tid som mobilselskap. Her skal vi ta for oss noen utvalgte høydepunkter, for så å drøfte hva de kan tilby deg i dag.
I tillegg til å være kjent som en folkelig leverandør, har OneCall også rykte på seg for å være nyskapende. Ta for eksempel konseptet «PrøveKjøp». Her får du muligheten til å bruke telefonen din fritt for en periode på to måneder.
Når prøveperioden er over, analyseres forbruket ditt. Deretter mottar du et tilbud om abonnementet som passer best for deg. Ikke helt ulikt å gå til skredderen, med andre ord.
«NestenNy» er et annet nytt konsept lansert av OneCall. Det går kort fortalt ut på at du kan kjøpe en brukt eller «nesten ny» mobil i ny innpakning. Tilbehør og garanti følger selvsagt med.
Denne løsningen er hovedsakelig ment for dem som ikke har eller ønsker å ta seg råd til å kjøpe nye toppmodeller.
Når det gjelder abonnementene, vil den billigste løsningen være «GrunnPakka» eller kontantkort. Dette gjelder for de som ikke bruker mobilen like mye.
For en familie med flere aktive mobilbrukere kan den allerede nevnte «FamiliePakka» være aktuell. Den kan skreddersys ut fra hvor mange familiemedlemmer dere er og hvor mye dere bruker telefonene deres.
«FolkePakka» er løsningen for den som er ute etter et mer tradisjonelt mobilabonnement.
Er OneCall noe for meg?
Som vi har sett, har OneCall noe for de fleste. Med mindre du har veldig spesielle behov, er altså sjansene store for at du finner et abonnement som passer deg. OneCall er imidlertid ikke blant de aller billigste leverandørene. Til gjengjeld tilbyr de god dekning med Telias dekningsnett. Og god kundeservice og en rekke spennende tjenester. Du kan med andre ord være trygg på hva du får.
Foruten det vi allerede har sett på, inkluderer alle abonnementene deres fri tale, SMS og MMS. Bruk i EU og EØS er også inkludert. I tillegg kan du nyte godt av data-rollover, eller «TaMedData», som OneCall kaller det. Det vil si at den ubrukte datakvoten fra en måned, følger med til neste.
OneCall - Kundeservice og kontakt
Trenger du å komme i kontakt med OneCall kan du nå dem på telefon: +47 479 44 444 fra mandag til fredag klokken: 08:00 - 18:00 og Lørdag: 10:00 til 15:30. De samme åpningstidene er for chat
På nettsiden deres: www.onecall.no finner du et skjema hvor man kan sende dem mail. behandlingstiden er fra 1-2 virkedager.
Min side
Er du kunde kan du enkelt l logge deg inn gjennom derese hjemmeside. Da velger du min side og logg inn. Deretter kan du se forbruket og endre på abonnementer.