MyCall
Selskapet het opprinnelig Lebara og ble stiftet av kjemiker og gründer Rasiah Ranjith Leon i 2001. Ranjith Leon kom til Norge som flyktning tre år tidligere. Her oppdaget han snart at det å holde kontakt med familien i Sri Lanka, tæret mer på lommeboka enn den tålte.
Provosert av de høye ringeprisene, valgte Ranjith Leon å ta saken i egne hender. Og få år senere etablerte han sammen med to bekjente mobilselskapet vi i dag kjenner som MyCall.
Navneskiftet fant sted i 2012. Til tross for nytt navn og enkelte forandringer på eiersiden, har fokuset alltid vært på billig utenlandstelefoni. Det har medført at mobilselskapet ikke bare har en hovedvekt av flerkulturelle kunder, men også ansatte.
Ifølge dem selv er 80 prosent av de ansatte av flerkulturell bakgrunn. Noe som blant annet betyr at du kan få hjelp på en rekke forskjellige språk hos kundeservice.
I 2013 ble MyCall tildelt Brobyggerprisen. Dette var på grunn av sin støtte til et flerkulturelt samfunn, gjennom å ha skapt en mangfoldig arbeidsplass.
Abonnementer og tjenester
MyCall mange gunstige abonnementer og tjenester å tilby deg som ringer mye utenlands. For de som ringer minst og ønsker full kontroll på telefonregningen, kan kontantkort eller ladekort være en god løsning. Bruker du derimot telefonen mye, har de flere ulike abonnementer du kan velge mellom.
Det billigste abonnementet begynner på 100 kroner i måneden. Det inkluderer 50 minutter ringetid til en rekke land, samt 100 SMS til hele verden. I tillegg kommer 100 minutter taletid i Norge og 100 MB mobildata.
I den øvre delen av spekteret, finner vi abonnementer som tillater deg å ringe ubegrenset til EU, USA og Canada. Prisene på disse abonnementene begynner på 300 kroner i måneden og strekker seg opp til 500 kroner. Forskjellen ligger først og fremst i hvor mye data som er inkludert.
Alle abonnementene inkluderer såkalt roam like home og data-rollover. Førstnevnte betyr at du ikke betaler ekstra når du benytter deg av andre dekningsnett (i EU/EØS) enn det hjemme. Mens sistnevnte tillater ubrukt data fra en måned å bli med over til neste.
Er MyCall noe for meg?
Som vi har sett, er det først og fremst utenlandstelefoni som er MyCalls satsingsområde. Om MyCall er noe for deg, vil med andre ord komme an på hvor mye du ringer ut av landet.
Snakker vi om et par telefoner til bestemors pensjonistbolig i Spania i måneden, bør du kanskje se andre steder.
Det samme gjelder deg som bruker mye mobildata. Ingen abonnementer kan være alt for alle. Og ettersom MyCalls abonnementer inkluderer mye ringetid til utlandet, går det utover hvor mye data du får for prisen.
Står derimot utenlandstelefoni øverst på prioriteringslisten din? Da er sjansene gode for at MyCall er selskapet for deg.
MyCall - min side og login
Har du et abonnement hos MyCall? Da kan du enkelt logge inn å se på ditt forburk, fylle på saldo og data, endre PIN- og PUK-koder.
Kontakt og Kundeservice
Trenger du å komme i kontakt med MyCall? Da kan du enten nå dem gjennom chat, telefon, spost eller besøke dem i deres shop.
Chat åpningstider:
- Mandag - Fredag: 08:00 - 18:00
- Lørdag: 10:00 - 15:30
- Søndag: Stengt
Åpningstider telefon:
- Mandag - Fredag: 08:00 - 19:00
- Lørdag: 10:00 - 15:30
Adresse for besøk:
- Brugata 1, Oslo
- Åpent: Mandag - Lørdag 10:00 - 18:00