Get
Get er kjent som en TV-leverandør, men visste du at de også leverer mobiltjenester? Dersom du allerede er en TV kunde vil du ha gode muligheter til å få rimelige mobilabonnementer.
Abonnementer og tilbud
Selskapet startet med å levere mobiltjenester i 2017. Sommeren 2018 ble de kjøpt opp av Telia Company. Get er altså nå en del av Nordens sterkeste telekomselskap. Her leverer de TV, internett og mobiltjenester.
Ved å bli totalkunde vil du kunne få bedre priser, så her har du gode muligheter til å spare inn en god sum i året. I tillegg er det greit og enkelt for deg som kunde der du kun trenger å forholde deg til en faktura.
Her kan du altså få et av markedets aller beste mobilabonnementer med svært mye data for pengene. Alle abonnementer har fri tale, SMS og MMS, samt fri bruk i EU/EØS. I tillegg er det data rollover og ingen bindingstid. Ettersom det er uten bindingstid er det enkelt for deg som kunde å bytte dersom du ikke er fornøyd.
I likhet med andre aktører på markedet vil spesialnummere og bruk i utlandet utenfor EU/EØS komme med egne priser. Dette gjelder også bruk fra satellitt, båt og fly. Opplevd hastighet for mobildata forventes til å være opptil 100 Mbit/s, selv om det i teorien er opptil 300 Mbit/s. Husk også at opplevd hastighet vil variere med dekning og andre forhold.
Dersom du velger 4 GB eller et av de høyere abonnementene vil du få HBO Nordic inkludert. Denne avtalen forutsetter at du har Get bredbånd og TV med minimum 50 poeng.
Fordeler og ulemper
Fordelene med Get er at man får mye data for pengene, men en ulempe er at det er store hopp mellom de ulike datapakke. Dette kan gjøre at du enten må irritere deg over å alltid gå tom noen dager før neste abonnementsperiode. Eller at du betaler mer enn du trenger og aldri bruker opp datapakken din.
Skulle du gå tom kan du alltids fylle på mer, men dette koster riktig nok litt. For 1 GB er prisene 68 kr og 10GB koster 269 kr. En annen ulempe er at mobilabonnementene kun er mulig for Get-kunder.
App - få full oversikt
Last ned appen så har du full oversikt over ditt forbruk og du kan kjøpe mer data dersom du går tom. Videre vil du kunne bestille eller endre abonnementet ditt og til din familie. Gjennom applikasjonen vil du også få tjenester for TV og bredbånd. Samt mulighet til å endre innhold i TV-pakken din.
Get - Kundeservice
På deres nettside finner du mye informasjon og veiledning slik at du får løst ditt problem. Dersom du ønsker ytterlige hjelp eller rådgivning kan du ta kontakt gjennom chatten deres til enhver tid.
Her chatter du med en robot, men om du heller ønsker å ringe når du de på tlf. 21 54 54 54 i hverdagen i tidsrommet kl. 8-22, på lørdag kl. 11-19 og søndag mellom kl. 12-20.