NorgesEnergi
Å finne et strømselskap med en strømavtale som passer dine behov, enten vi snakker lavest pris, beste kundeservice, forutsigbarhet i strømavtalen og så videre, kan være utfordrende.
Men vi hjelper deg!
Markedet er stort, og vi i Tjenestetorget ønsker å tilgjengeliggjøre informasjon om ulike strømleverandører, slik at du kan ta veloverveide beslutninger når du velger en strømavtale.
Her kan du for eksempel lese mer om strømleverandøren NorgesEnergi.
For å finne de beste strømavtalene kan du forøvrig hente og sammenligne tilbud på strømavtaler fra flere strømselskaper via Tjenestetorget.
NorgesEnergi
En av Norges største leverandører av strøm
NorgesEnergi ble startet i 1999 og siden det har de stått på for å gi sine kunder billig strøm. Med det ble de det første lavprisselskapet i landet.
Selskapet har vært en del av Hafslund Marked siden 2004. Senere, i 2017, ble de en del av det store finske energikonsernet Fortum. Det gir unik kunnskap og ressurser til å kunne drive optimalt for sine kunder.
En analyse fra Energibarometer viste at siden 2008, har NorgesEnergi vært det foretrukne valget blant de som skifter leverandør av strøm. Et veldig populært selskap med andre ord.
Strømavtaler
NorgesEnergi har tre ulike avtaler til sine kunder.
- Strøm til lavpris
- Topp 10-garanti
- Reisestrøm
Strøm til lavpris
Denne avtalen er for deg som ønsker å følge innkjøpsprisen som gjelder på strømbørsen. Det er altså spotpris, med et fast månedsbeløp og et påslag.
Dette er den mest populære avtalen, kanskje fordi man betaler den prisen som selskapet betaler på strømbørsen. På den måten kan du som kunde følge utviklingen i markedet.
Topp 10-garanti
Dersom du ønsker en forutsigbar strømregning, kan denne avtalen være en bra match for deg. Her betaler man en fast pris i måneden og ingen påslag. Prisen er dermed variabel og svært konkurransedyktig.
Fra nyttår til nyttår regnes prisgarantien ut og NorgesEnergi skal alltid være blant de 10 beste leverandørene på pris i landet. Dermed er du mindre utsatt for svingninger i strømprisene ved ustabile værforhold og årstider, og alltid sikret en billig pris på strømmen.
Sparepakken
Hvis du bestiller «Topp 10-garanti»-pakken, får du også med Sparepakken. Den sikrer deg som kunde dersom uhellet skulle være ute, slik som sykmelding, arbeidsledighet eller strømskade. Personlig rådgivning om energi blir også tilbudt, slik at du kan redusere strømforbruket.
Reisestrøm
Hvis du ofte er ute på reisefot, kan reisepakken gi deg store fordeler. Med denne avtalen betaler man spotpris med et fast beløp i tillegg til et påslag. Samtidig tjener du poeng som kan benyttes til å bestille reiser med Norwegian (CashPoints).
Ved oppstart får man 500 CashPoints, og etter det får man 200 poeng hvert år man er kunde. Det kan fort bli til mange poeng. I tillegg arrangeres det innimellom konkurranser der vinnerne kan få inntil 20 000 CashPoints.
Med på avtalen følger også Sparepakken og Vintertrygghet.
Sparepakken
Sparepakken er forsikringen nevnt tidligere, som sikrer deg mot sykemelding, arbeidsledighet og strømskade. Skulle noe av dette ramme deg, kan du søke om betalingsfritak og NorgesEnergi dekker noen av utgiftene dine.
Vintertrygghet
Med denne avtalen får du tilbud om fastpris i korte, relevante perioder der prisene kan gå opp av ulike årsaker. Det er valgfritt om du ønsker å takke ja til dette.
Kundefordeler
Som kunde av NorgesEnergi får du i tillegg til billig strøm tilbud på en rekke rabatter og aktiviteter. Det kan være rabatterte priser på alt fra Allsang på Grensen til Esso og Elkjøp. Med andre ord får du en rekke fordeler i tillegg til strømavtalen. Det kan man spare mye penger på i lengden.
Nettside
NorgesEnergi har en hjemmeside der du kan lese mer om ulike produkter, vilkår og priser. Her står det også informasjon om kundefordeler og tips til å bruke mindre strøm. Ved flytting finnes også skjema for å skifte adresse.
Hjemmeside: www.norgesenergi.no
Min Side
På nettsiden finnes også «Min Side» der man som kunde kan logge på med brukernavn og passord. Der kan man få oversikt over forbruk og fakturaer. Her er det også mulig å bytte avtale, eller chatte med kundeservice dersom du skulle ha noen spørsmål.
Kontakt
Hvis du ønsker å komme i kontakt med kundeservice kan de kontaktes på telefonnummer 38 10 00 80. Bedrifter kan ringe 38 10 00 81 for hjelp. Man kan også sende epost til [email protected].
Adressen er Postboks 608, 4606 Kristiansand.
Åpningstidene til kundeservice er mandag til fredag mellom klokken 08:00 til 16:00.