Telia
I dagens marked er Telia en av de store leverandørene når det kommer til mobil og dekning. Som en av de viktigste utfordrerne til Telenor, har Telia alltid vært opptatt av å tilby bra produkter til konkurransedyktige priser.
De tilbyr i dag produkter og tjenester til både private kunder og bedrifter. I løpet av årene har Telia bygget ut sitt eget mobilnettverk og er opptatt av å tilby god dekning til sine kunder over hele landet.
Produkter og tjenester
Når det kommer til bredbånd, tilbyr Telia WiFi via mobilt bredbånd. Det vil si at man får WiFi gjennom det mobile nettverket. Som kunde kan man velge mellom hele seks ulike avtaler:
- 200 MB
- 100 MB
- 50 MB
- 30 MB
- 15 MB
- 7 MB
200 MB er selvsagt den avtalen der man får mest data i pakken. Den passer for en husholdning med mange medlemmer. Som enten streamer mye underholdning eller på andre måter bruker mye internett i hverdagen.
Mens for deg som bor alene eller trenger minimalt med internett, passer pakken med 7 MB. For eksempel hvis du bare skal lese litt nyheter og sjekke mail en gang iblant.
Mange velger mobilt bredbånd for å ha på hytta. Det er lettvint siden det ikke krever noen graving eller kabler slik som med fiber eller andre alternativer. I tillegg er det lett å bytte rundt på avtaler, slik at du kan få større kapasitet i perioder der det trengs. For eksempel i feriene på hytta.
Hvis du er usikker på hvilken pakke du skal velge, kan du kontakte Telia slik at dere sammen kan finne den pakken som passer best for deg.
Hvorfor bør du velge Telia?
Siden Telia er opptatt av å utfordre markedet, kan du stole på å alltid få gode tilbud hos Telia. Det vil si gode produkter til fornuftige priser.
Hvis du ønsker deg mobilt bredbånd enten til hjemmet eller hytta, er Telia eksperter på dette. Avtalene har ingen bindingstid og er derfor et veldig fleksibelt valg.
Hvis du allerede har ditt mobilabonnement hos Telia er det lettvint å velge mobilt bredbånd fra de også. Da har du kun én leverandør å forholde deg til.
Kontakt og kundeservice
Hvis det er noe du lurer på kan du kontakte Telia sin kundeservice. Det kan du gjøre ved å ringe til telefonnummer +47 924 05 050.
Eventuelt kan man bruke kontaktskjemaet som finnes under «kontakt oss» på selskapets hjemmeside. Da skriver du inn din egen e-post, nummer og navn samt din beskjed. Så vil du få svar via e-post innen noen få virkedager.
Chat
En annen mulighet er å chatte med kundeservice. Da bruker du chat-roboten som heter Otelia. Det fungerer ved at du skriver inn spørsmålet eller beskjeden din, og sender av gårde. Så vil chat-roboten prøve å svare på spørsmålet ditt så godt den kan.
Hvis du ikke får svar på det du lurer på, kan du etter hvert velge å bli overført til en menneskelig medarbeider. Da vil du få svar på det du lurer på innen kort tid.
Man kan også sende en direkte melding til Telia på diverse sosiale medier som Facebook og Twitter. Så vil noen fra kundeservice svare deg så fort de kan. Her kan man også følge med på diverse oppdateringer og nyheter.
Åpningstider
Kundeservice har åpent mellom mandag til fredag fra klokken 08 til 20. På lørdager er det åpent fra klokken 09 til 17. Mens på søndager er åpningstidene fra klokken 10 til 15.
Nettside
På Telia sine nettsider kan man finne mye nyttig informasjon, enten man allerede er kunde eller ikke. Blant annet kan man finne priser og vilkår for ulike avtaler, eller se hva slags produkter som finnes.
Det kan være lurt å ta en titt her hvis det er noe man lurer på. Kanskje finner du svar på spørsmålet ditt, så slipper du å kontakte kundeservice.
Min Side
Hvis du er kunde, kan du logge inn på «Mine Sider» på Telia sine hjemmesider. Her inne kan man få en god oversikt over sin egen avtale. Slik som å sjekke regninger, følge med på forbruket sitt, melde flytting eller bytte avtale.
App
Telia har også sin egen App som man kan laste ned til smarttelefonen sin. Der har du alle de samme funksjonene som på Min Side. Men du kan alltids sjekke det ut på farten, hvis det er noe du lurer på.