Telenor
Telenor har i mange år vært en av de mest kjente teleoperatørene i Norge. Etter monopolet deres ble oppløst kom mange konkurrenter på markedet, men de har fortsatt klart å beholde sin plass.
I dag tilbyr de produkter og tjenester innenfor mange kategorier. Som mobiler, mobilabonnement, TV og internett. De leverer til både private husholdninger og bedrifter.
Produkter og tjenester
Telenor tilbyr tre forskjellige løsninger når det kommer til internett. Man kan velge mellom Fiberbredbånd, Hjemme-bredbånd Mobil og Bredbånd.
Fiberbredbånd
Med fiber er du sikret en stabilt og lynraskt internett. Sjekk muligheten for fiber ved å skrive inn din adresse på Telenor sine hjemmesider. Da kan du umiddelbart få beskjed om fiber er en mulighet der du bor.
Litt avhengig av hvor du bor, kan du velge mellom ulike pakker. Det er 500, 300, 150 og 75, der 500 er den pakken med mest kapasitet og 75 er den minste. Så avhengig av ditt forbruk kan du velge riktig pakke for deg.
Hjemme-bredbånd Mobil
Her får man tilgang til internettet via mobilnettet. Det er praktisk for deg som er mye på farten. Eller hvis det står dårlig til med andre muligheter slik som kabel og fiber.
Med mobilt bredbånd kan man enten ha 30 eller 10 Mbps. 30 passer for deg som bruker internett i hverdagen til ulike gjøremål. 10 er for deg som bruker internett minimalt, slik som å lese nyheter og sjekke mail.
Bredbånd
Tilgang til internett via kobbernettet er den tradisjonelle løsningen som svært mange hus har i dag. Da får man trygt og hurtig internett til hele huset.
Hvis du velger dette alternativet, finner det flere ulike avtaler. Man kan velge mellom 60, 30, 20, 10 og 5. Her er 60 den største pakken som passer for en husstand med mange medlemmer og der det streames mye underholdning. Mens 5 er mer passende for deg som kanskje bor alene eller ikke bruker internett så mye.
Hvorfor er Telenor en bra leverandør for deg?
Siden Telenor har vært i bransjen i lang tid, har de god kunnskap om det de driver med. Både bredbånd og telefoni har blitt deres ekspertområder. Dermed kan du stole på at du får god hjelp til det du måtte lure på.
Med mange ulike avtaler kan du også få gode pakke-dealer på bredbånd og TV. Da kan du spare mange penger og få en konkurransedyktig pris. I tillegg gjør det hverdagen lettere hvis du har én leverandør for flere ting.
Kontakt og kundeservice
Hvis du lurer på noe kan man ringe til Telenor sin kundeservice. Telefonnummeret dit er 91 50 90 00.
Chat
En annen mulighet er å chatte med kundeservice. Denne funksjonen finner du under «kontakt oss» på hjemmesiden. Da sender du av gårde ditt spørsmål og får svar innen kort tid.
E-post
Et tredje alternativ er å sende en e-post. Det gjør man ved å bruke kontaktskjemaet på hjemmesiden. Da fyller du bare inn navn, e-post, nummer samt din beskjed og sender det. Så vil du få svar i løpet av noen dager på din mail.
Åpningstider
Kundeservice har åpningstider fra mandag til fredag mellom klokken 08 og 20. På lørdager er det åpent mellom klokken 09 og 17. Mens på søndager er åpningstidene fra 10 til 15.
Nettside
På selskapets nettsider er det mye nyttig informasjon å finne. Blant annet kan man lese om alle de forskjellige produktene og tjenestene, samt priser og vilkår for disse.
På hjelpesidene finner man svar på mye nyttig for deg som er kunde. Kanskje finner du svaret på det du lurer på her. Da slipper du jo å kontakte kundeservice.
Min Side
Alle kunder kan logge inn på Min Side med brukernavn og passord. Her inne kan man få en god oversikt over avtalen sin. Blant annet kan man sjekke regninger, endre avtale, melde flytting eller sjekke avviksmeldinger.
Apper
I tillegg har Telenor flere ulike apper som kan gjøre hverdagen din enklere. Blant annet kan du få Min Side på mobilen slik at du alltid kan sjekke ting på farten.