Lyse bredbånd
Lyset konsernet driver innen el-nett, telekommunikasjon og energi. Under her har vi selskapet Lyse bredbånd som leverer nettjenester til private, boliglag og bedrifter. Altibox AS er også en del av Lyse-konsertert og leverer internett, tv og telefonitjenester.
I tillegg er Lyse fiberinvest AS en del av konsernet, og det er dette selskapet som arbeider med å bygge ut fiber til enda flere. Til slutt har vi Nord-Norges største fiberleverandør Signal Bredbånd AS som også er en del av morselskapet
Lyse bredbånd priser
Hos Lyse kan du kjøpe bredbånd og TV sammen som gir bedre priser enn å kjøpe det hver for seg. Du vil altså spare penger på bedre pakkepriser. Med den nye Altibox TV får du en enda bedre TV-opplevelse for alle i familien.
Altibox har faktisk Norges mest fornøyde TV-kunder! Alle abonnement har bindingstid på 12 måneder og under ligger det en veiledende prisliste dersom du allerede har fiber i veggen. Det kan forekomme kostnader for selve utstyret og etableringskostnader.
Lyse bredband
Bredbånd gjennom Altibox har en bindingstid på 12 måneder, og har du fiber i veggen er det bare å bestille med en gang. Om du ikke har fiber i veggen i dag kan du melde inn din interesse på deres nettside. Alternativt kan du sjekke egne avtaler for borettslag.
Over ser du flere ulike pakker. Hvilken av lyse fiber pakkene du bør velge kommer an på flere faktorer. Dersom du bruker internett til både surfing, streaming og gaming vil de større pakkene være mer aktuelle. Er det flere som bruker internett samtidig vil større hastighet være lurt, altså at flere mobiler og PC-er er tilkoblet samtidig.
Ingen ting er så irriterende som at nettsider bruker lang tid på å lastes ned eller at filmen stopper opp. Andre flere faktorer som spiller inn er om det har flere internettilkoblete ting slik som robotstøvsuger, smart-TV og annet.
Alle våre «dingser» som kobles til nett (også kalt «internet of thing» krever en viss hastighet for å fungere optimalt.
Har du mange av disse og det er flere i husstanden bør du vurdere de øvre pakkene. Tenk på hvordan statusen er i dag. Går internett tregt eller har du riktig hastighet?
Lyse kundeservice
Inne på Lyse min side har du full oversikt over dine fakturaer, betalingshistorikk og du står fritt til å gjøre endringer på ditt abonnement. Ønsker du assistanse? Da kan du enten finne svar på spørsmålet selv på deres nettside eller du kan ta direkte kontakt.
På deres nettside er det en god oversikt over mange vanlige spørsmål. Direkte kontakt for veiledning finner du hos Lyse kundeservice gjennom chat, Facebook, telefon eller epost som er åpent 24/7.
Chat tjenesten finner du på www lyse no, og for telefon når du de på 51 90 80 90. Du kan også dra på personlig oppmøte på deres kundesenter på Mariero, adressen er Breiflåtveien 18, 4017 Stavanger.