Group 2 Date icon Flag - Denmark Copy 2 Icon input - Get Location Icon input - Email # Icon input - Phone Icon input - Place Group 6 ICON BLUE

– Jeg sparte 10.000 kroner med ett tastetrykk!

– Jeg sparte 10.000 kroner med ett tastetrykk!
4.5 (90.57%) 53 votes

 

Linda Therese Stadeløkken

Tobarnsfaren og elektroinstallatøren fra Askim hadde aldri hørt om Tjenestetorget, og visste ikke hvor lett det var å sammenligne tilbud fra flere leverandører, før en e-post med informasjon dukket opp i innboksen hans. Samme dag mottok han regning fra forsikringsselskapet sitt, og oppdaget at prisene var skrudd opp. Det er lett å spare penger på forsikringene!

– Den plutselige økningen gjorde meg irritert, husker han. – Jeg tenkte ”Nå skal jeg sende inn skjemaet til Tjenestetorget og se om jeg kan få billigere tilbud fra andre!”

Sparte tusenvis

Willy satte seg foran datamaskinen og fylte ut de nødvendige feltene. – En del informasjon måtte med, for jeg skulle ha forsikring for både båt, hus, hytte, reise, bil og motorsykkel.
Men innsatsen skulle vise seg å lønne seg:

– Jeg fikk et tilbud som var ti tusen kroner billigere! Det hadde jeg aldri forventet. Da tenkte jeg om mitt daværende forsikringsselskap: “For noen sleipinger!” ler han.

Her er skjemaet Willy fylte ut – prøv du også! 

Willy ringte forsikringsselskapet sitt og fortalte om det nye tilbudet fra konkurrenten. Han spurte om de var villige til å redusere forsikringspremien hans noe, og dermed beholde ham som kunde.
– De hevdet at det var helt umulig. Det på tross av at jeg hadde vært kunde hos dem i flere år, og aldri hatt en eneste skade, sier han oppgitt.

Endret plutselig mening

Med ett tastetrykk byttet dermed Willy forsikringsleverandør til tilbyderen som lå 10.000 kroner lavere i totalpris.

– Da gikk det ikke lang tid før mitt tidligere forsikringsselskap ringte tilbake! Denne gangen tilbød de seg å redusere premiene min med åtte tusen kroner. Da ble jeg nesten irritert, og mistet fullstendig lysten til å ha noe med dem å gjøre, forklarer Olsen. – Når de plutselig kan kutte årsprisen min med åtte tusen kroner, betyr det jo at jeg har betalt altfor mye i alle år, sier han, og legger til:

– Man burde egentlig hente inn tilbud fra ulike forsikringsselskaper hvert år!

Gjør det igjen

Foreløpig er Willy svært fornøyd med sitt nye forsikringsselskap.
– Men det gjenstår å se om de også vil skru opp prisen etter hvert. I så fall går jeg bare inn på Tjenestetorget igjen, og får nye tilbud!

Spar penger du også – gjør som Willy og fyll ut skjemaet under nå! Det er gratis, uforpliktende, og raskt: